Tea with Adri

Életvezetés - Karrier - Egészség - Life coaching

Majd holnap..

Akik járnak hozzám coachingra már tudják, hogy a kedvenc jelszavam az Átkeretezés vagyis nézőpontváltás, vagy a téma újrafogalmazása.

Személyes blogbejegyzés következik.

41680113_666258900433689_3021784709945360384_o.jpg

Pár hónappal ezelőtt éppen egy ismerősömnek magyaráztam miért nem tudok nekiállni egy online tanfolyamnak. Igen, ember vagyok én is, néha még kifog rajtam ez a fránya felelősségvállalás 
Szépen sorban vonultattam fel az okokat, amik miatt nem tudtam nekiállni.. „Jó, majd holnap!” mondtam zárszóként.

Ha annak idején szeretted a Jóbarátok című sorozatot, akkor biztosan megvan az a rész amikor Joey nem tud hazudni, és mindent a mosómedvére fog. :) Na hát pont így tettem én is, rengeteg mosómedve volt a sztorimban..

Majd hirtelen belémütött a felismerés: kinek akarok én bármit is bemesélni? Ezek mind csak kifogások, egyértelmű, hogy valami nem kerek bennem, ha egy számomra egyébként nagyon fontos dologban elkezdek halogatni és kifogásokat keresni...
Nem ismertem be magamnak, hogy valami most más, mint szokott lenni, és nem vállalom a felelősséget érte.

Fordulópont:
„Mikor vált fontossá a feladat?” – szólt a kulcskérdés, ami teljesen megváltoztatta a módot, ahogy a feladatra néztem, vagyis átkereteztük a helyzetet.

Fontossá VÁLT?!? De hát eleve is az volt... NEM. Abban a pillanatban, amikor fontos lett annak a tanfolyamnak a befejezése, egy sor más élményt és gondolatot kezdtem hozzácsatolni, főleg olyanokat, hogy 
- Ha ezt megcsinálom, akkor teljesen új munkakörben is fogok tudni dolgozni
- Ha megcsinálom, olyan közösségbe kerülök, ahol újonc vagyok..
Hopp, ez valami negatív! Rájöttem, hogy a gondolat, hogy valamiben újra kezdő leszek, őszintén megrémített. És elkezdtem halogatni... és jött a majd holnap és a mosómedve-áradat...
Ismerve viszont a háttérben lapuló gondolatot, félelmet, már egyszerűbb volt cselekedni is..

Miért írom le mindezt? 
Egy részről azért, hogy lásd nem vagy egyedül, nem vagy különlegesen „béna” amiért nem tudsz valamit elkezdeni vagy befejezni, mert halogatsz.
Más részről azért, hogy megmutassam, hogyan lehet kilépni könnyedén egy ilyen beragadt helyeztből.

Mit tehetsz?
Először is nézd meg a Jóbarátok Joey nem tud hazudni részét. Mert vicces és a humor és nevetés mindig oldja a feszültséget. 

Továbbá ha legközelebb azon kapod magad, hogy a jól ismert „majd holnap” a feladatok befejezésének dátuma, állj meg egy pillanatra.
Nézz rá egy más szemszögből a helyzetre, keretezd át, kutass a mögöttes érzések után. Hamar rá fogsz jönni, hogy miért is nem cselekszel még és miért választod az elkerülő utat.

Korábban írtam egy sor megoldást felsorakoztató cikket, amit itt találsz.


Ha ezek gyakorlása után is úgy érzed, van még mosómedve a sztoridban, írj nekem és beszélgessünk, hátha egy objektív szem segíteni tud az átkeretezésben. 

A bejegyzés trackback címe:

https://teawithadri.blog.hu/api/trackback/id/tr4814239933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tea with Adri

Berecz Adri vagyok, okleveles coach, NLP Mester és energiagyógyász. Ambíciózus, motivált nőknek nyújtok segítséget abban, hogy felülkerekedjenek a negatív gondolataikon, újra rátaláljanak a valódi énjükre és a legjobbat hozzák ki magukból. Küldetésem, hogy segítsek eljutni a „nem vagyok elég” állapotból a megingathatatlan magabiztosságig és, hogy Te is azt az életet éld, amit megálmondtál magadnak! További információkért látogass el a www.teawithadri.com -ra!

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása