Tea with Adri

Életvezetés - Karrier - Egészség - Life coaching

Hogyan maradj mindful akkor is, ha éppen a fürdőszobát szedik szét?

Sokat olvasok arról, hogyan lehetséges mindful állapotban lenni, azaz a jelenben élni. De vajon hogyan valósítható ez meg valójában az igazi világban? Papíron minden olyan egyszerű...  és mit tudsz tenni, ha nem vagy buddhista pap vagy jógi de még egy gyakorlott meditáló sem, és mégis szeretnéd átélni nyugalmat?

people-2575347_1280.jpgKép forrása: pixabay

mindfulness a jelenben létet, tudatosságot és befelé fordulást jelenti. Sok könyvet és cikket olvastam, sőt meditációs csoportba is jártam, annak érdekében, hogy jobban megértsem mit takar a jelentés. Majd próbálkozásaim végén rájöttem, hogy ami papíron vagy csoportban nagyon jól hangzik, az otthon nem mindig sikerül. Ismerős, igaz?

Mit csinálj olyankor, amikor például egy csőtörés miatt maradsz otthon szabadságod ideje alatt, és nézed, ahogy szakemberek csempéről csempére verik szét a fürdőszobád? :)

Gyakorlat:

  1. Vonulj el 5 percre egy szobába, vagy menj ki egy kicsit a levegőre.
  2. Hunyd le a szemed, és tedd az egyik kezed (vagy mindkettőt) a mellkasodra, a szíved környékére.
  3. Vegyél lassú, mély lélegzeteket.
  4. Kezd el figyelni, ahogy a kezed a lélegzeted ritmusára emelkedik, és süllyed. Hagyd, hogy a külső zajok elhalkuljanak. Ne tegyél semmi mást, ne figyelj semmi másra, csak: hallgasd a saját lélegzeted.
  5. Érezd, ahogyan a levegő megtölti a tüdőd, és elhagyja azt.
  6. Hagyd, hogy teljesen megnyugodj. És vessz el a pillanatban!

Fontos! Csak addig csináld, amíg jól esik. Mint ahogy minden másra, erre is igaz a szabály, hogy ha már erőlteted, akkor mehet a kukába. Ha a gondolataid újra kavarogni kezdenek, nyisd ki lassan a szemed, nyújtózz egyet, és térj vissza a mindennapokba.

 

És egy kis ráadás, ha úgy érzed, hogy szívesen tovább lépnél a gyakorlásban:

  1. Miután lehunytad a szemed, és vettél pár mély lélegzetet…
  2. Idézz fel magadban egy emléket a legszebbek közül.
  3. Éld át újra a pillanatot, érezd az érzéseket, halld a hangokat, érezz mindent, amit akkor éreztél!
  4. Érezd a hálát, amiért ez az esemény megtörtént veled.
  5. Most gondolj egy kisebb eseményre vagy számodra fontos dologra, amiért szintén hálát tudsz adni.
  6. Érezd, hogy a hála, ismét átjárja a tested és a lelked. Majd hagyd, hogy befedje ez az érzés az egész napod.
  7. Amikor úgy érzed, hogy készen állsz, térj vissza, és lassan nyisd ki a szemed.

Megérkeztél. Gratulálok! Most bizonyítottad magadnak, hogy Te is képes vagy meditálni, és a jelenben lenni.

 

Írd meg nekem kérlek, hogyan sikerült a gyakorlatod. Nagyon kíváncsi vagyok rá(d)!

A bejegyzés trackback címe:

https://teawithadri.blog.hu/api/trackback/id/tr8712801486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tea with Adri

Berecz Adri vagyok, okleveles coach, NLP Mester és energiagyógyász. Ambíciózus, motivált nőknek nyújtok segítséget abban, hogy felülkerekedjenek a negatív gondolataikon, újra rátaláljanak a valódi énjükre és a legjobbat hozzák ki magukból. Küldetésem, hogy segítsek eljutni a „nem vagyok elég” állapotból a megingathatatlan magabiztosságig és, hogy Te is azt az életet éld, amit megálmondtál magadnak! További információkért látogass el a www.teawithadri.com -ra!

Facebook oldaldoboz